Blog

  • The Passion Dordrecht

    The Passion Dordrecht

    De Dordtse Reddingsbrigade was Witte Donderdag actief bij volgens velen de mooiste Passion ooit.

    (meer…)
  • Blog Theo: DRB komt sterk voor de dag op NK Teams

    Blog Theo: DRB komt sterk voor de dag op NK Teams

    Dit weekend is de Dordtse Reddingsbrigade(DRB) met 7 teams naar het NK ploegen geweest in Het Vrijburgbad in Vlissingen.

    In alle categorieën bij de mannen en vrouwen was de DRB goed vertegenwoordigd. Bij de vrouwen senioren zelfs met twee teams. Elk team doet zes verschillende estafettes.

    De beste vijf resultaten tellen. En dat hebben ze geweten in Vlissingen.

    Ons sterkste damesteam zwom drie nationale records voor 25 m baden. De sfeer in het team was geweldig en dat bracht het viertal Chantal, Elise, Ela en Janneke in een flow.

    Zo’n gevoel na het eerste onverwachte NR van als dit vandaag mogelijk is, dan gaat het gas er helemaal op.

    Alle estafettes werden gewonnen en zelfs de lijnredding, die altijd door Gouda werd gewonnen, waren we iedereen de baas.

    De Dordtse heren senioren moesten het zonder NR’s doen maar wonnen alle onderdelen. Dus weer goud aan hun inmiddels topzware hark, die als een soort totempaal meegaat naar alle wedstrijden.

    Talentvolle Junioren!

    De verrassing kwam van onze junioren heren ploeg. Goud met een heel jong team, dat zich niet liet aftroeven door brigades waarvoor het NK ploegen een van de hoogste doelen van het jaar is.

    Onze heel jonge junioren dames ploeg is nog niet zover en vielen net buiten de prijzen.

    Onze masters moesten het opnemen tegen teams, die net de 30 jaar waren gepasseerd. Een zware opgave als deze jonge dertigers ook je kinderen hadden kunnen zijn.

    Als intermezzo tot de prijsuitreiking was een Line Throw ingelast. Die werd bij de senioren gewonnen door werper Kathy en Chantal als zwemmer.

  • Blog Theo: Twee Topdagen ILSE Dordrecht

    Blog Theo: Twee Topdagen ILSE Dordrecht

    Zaterdag de dag met zo’n 15 kinderen, die hun eerste wedstrijd deden in dat grote drie meter diepe 50 meter bad.

    Wat was het leuk en wat heb ik genoten van deze groep. Of ze nu 7 of 11 waren, ze gingen er allemaal voor, doken van dat blok alsof ze het al twee jaar in plaats van twee maanden deden en ze hadden samen veel plezier. Dat is het aller belangrijkste.

    Er werd geweldig gezwommen en Harm wist zowaar medailles te winnen in de jongste klasse. Er waren veel ouders, die hebben kunnen zien hoe wij als club bezig zijn. En we hebben flinke hulp en medewerking van hen gehad. Marieke ontpopte zich tot een ware team begeleider.

    En wat een teamspirit als ook masters, senioren en junioren spontaan met onze jongsten naar het startblok lopen om hen te helpen bij het starten. Ik vind dat fantastisch.

    Maar er is nog veel meer. Vele goede PR’s van masters en onze jonge junioren ploeg. Bij de senioren op elke afstand medailles. En goud voor onze senioren mannen en vrouwenteams in het estafetteklassement.

    De grote prijs van Dordrecht voor ploegen ging naar het Duitse team omdat onze Dordtse ploeg als host niet meedeed in het geldklassement van de grote prijs.

    Bij de individuele prijs van Dordrecht deden we wel mee. Met de eerste plaats voor Melvin van der Meij en Ela Hutten en een derde plek voor Chantal Senden lieten onze zwemmers zien dat ze de internationale concurrentie goed aan konden.

    Ela zwom bovendien zo kort na het WK ook nog onverwacht een NR op de 100 pop. Beter kunnen we het jaar niet beginnen.