Tag: Blog Theo

  • Blog Theo: DRB aspiranten vormen een geweldig team op NK Ocean.

    Blog Theo: DRB aspiranten vormen een geweldig team op NK Ocean.

    De dag begint al vroeg. Na de training helpen Alex, Lani en Abi met het ophalen en het ontvinnen van de nipperboards en iedereen is op tijd om naar de Zevenhuizerplas in Nesselande te gaan.

    Gelukkig hadden we twee tenten mee. We hebben ze nodig gehad om alles droog te houden en enkele ouders hebben ook een training gehad met het aan de grond houden van onze partytent.

    Maar wat een sfeer! Iedereen hielp mee, terwijl het toch voor de meeste ouders de eerste keer was op een ocean wedstrijd. Aniek en Rosa hadden alles goed onder controle, gaven iedereen van hun nummertjes op de arm en op de hand en wisten in regen en wind iedereen telkens op tijd aan de start te krijgen.

    De watertemperatuur was veel hoger dan de lucht temperatuur en rond de buien stond er een straffe wind. Ik heb geen kind er over horen klagen. We zagen het alleen aan het bibberen onder truien en handdoeken.

    Je kan je er nog zo goed op voor bereiden, maar er waren momenten dat we de zwemonderdelen bijna op de ondergelopen boulevard konden houden. Onze tenten sloegen door, maar beter van de regen in de drup dan in de striemende regen. 

    Gelukkig hadden de officials het programma volledig omgegooid om zolang mogelijk iedereen zo goed mogelijk droog te houden. Alles verliep vlot ondanks het feit dat de roeptoeters het begaven onder de waterlast. Dank officials!

    Ja, en daar lig je dan in je zwempak op het natte zand om snel om te draaien en 20 m verder met een duik de flag te bemachtigen. Maar na de beach flags zagen ze er allemaal uit als zandwormen. De wasmachines zullen er werk aan hebben gehad. 

    We waren de enige ploeg met nippersboards voor de nippers, maar onze kids hebben zich kranig geweerd. Hoewel de zomertraining letterlijk geregeld in het water was gevallen, lieten onze sporters toch zien dat ze veel hadden opgestoken van de trainingen van Jelmar, Aniek, Anne en Marieke. Wat zijn we in een jaar gegroeid.

    En dan de resultaten. Met uitzondering van vier ‘oudgedienden’ was het voor de 12 andere kinderen de eerste ocean wedstrijd. Ik ben geweldig trots op jullie allemaal. Want wat zijn jullie er allemaal voor gegaan en wat is er hard gerend, gezwommen en geboard en ook elkaar aangemoedigd.

    Wat is onze sport dan veelzijdig en wat wordt er veel behendigheid gevraagd. En wat hebben we gezien hoe leuk jullie dat vinden. Soms is het ook even afzien als je kapot het water uitkomt en dan nog 50 m moet rennen tussen vlaggen. En dan toch doen en alles eruit persen ongeacht welke plaats je hebt. Klasse!

    Soms heb je pech, dan wil je zo graag dat de starter te laat fluit. Het hoort er allemaal bij.

    En medailles waren er ook nog: 6x goud, 3 x zilver en 7x brons. Velen zullen niet gedacht hebben dat ze zo goed mee zouden doen. Timo spande de kroon met 2 x goud, 1 x zilver.

    Op de foto staan al onze helden van de koude en natte zaterdag. Aniek, Rosa en ik hadden deze dag niet willen missen. Ouders bedankt voor al jullie hulp en de manier waarop we dit met zijn allen hebben gedaan. Ons team stond er. Nu weer verder in het zwembad!

  • Blog Theo: Beste Vrouw, Beste Man en Beste Echtpaar van Toernooi

    Blog Theo: Beste Vrouw, Beste Man en Beste Echtpaar van Toernooi

    Dag twee op het Poolse kampioenschap. Chantal Senden en Ela Hutten opnieuw in de prijzen!

    Voor het eerst zijn vier zwemmers afgereisd naar het Pools Kampioenschap Pool Lifesaving. Polen is een lifesaving land in opkomst en een van onze grote concurrenten in het zwembad.

    Ook op dag twee weer vroeg op natuurlijk om om 8 uur lekker in te kunnen zwemmen. Nog even een tray water bij de organisatie halen en aan het bad een aantal zaken doornemen die we in de nummers anders willen doen of waar we de focus op leggen.

    De dames starten met de 100 reddingswissel en het is gelijk raak. Chantal 1 en Ela 2!. Technisch ziet het er bij de dames goed uit.

    Melvin legt het net af op de reddingswissel. Er wordt 2x 1.03 gezwommen en 10 mensen onder de 1.07!

    Daarna de 200 Super Lifesaver waarin Ela zich laat verschalken door een Italiaanse. Soms zit het net niet mee, tweede dus. Anne deed het op de technische handelingen na dit nummer goed. Dat belooft wat!

    Op de 200 Super Lifesaver bij de heren gaan de medailles weg met tijden in de 2.11 . Internationaal relevante tijden, maar op dit moment te hoog gegrepen voor ons.

    Aan het einde van het toernooi werden Melvin en Ela gehuldigd als winnaars van het heren en dames klassement.

    Dan volgt nog een prachtig en warm afscheid. Wij zijn erg tevreden en zijn onze Poolse gastheren dankbaar voor zo’n wedstrijd en deze ontvangst.

    Wat verder nog opviel: Onze zwemmers behoren tot de oude garde. De Polen hebben veel jeugd en nauwelijks masters. We kunnen nog heel wat gaan verwachten van onze Poolse Lifesaving vrienden.

    Volgend jaar gaan we weer. Dan naar het mooiste bad van Polen in Lublin. Verder weg, maar dat moet lukken.

  • Blog Theo: Zilver, Goud, Goud, Goud, Brons!

    Blog Theo: Zilver, Goud, Goud, Goud, Brons!

    Dordtse lifesavers succesvol op het Pools Pool Kampioenschap in Szczecin.

    Voor het eerst zijn vier zwemmers afgereisd naar het Pools Kampioenschap Pool Lifesaving. Polen is een lifesaving land in opkomst en een van onze grote concurrenten in het zwembad.

    Wat kan je beter doen dan de concurrentie opzoeken om te laten zien dat wij geen plaats willen maken. Ook de Italianen zijn er met een sterke juniorenploeg.

    We zijn hier voortreffelijk ontvangen en alles is prima voor ons geregeld inclusief de goed Engels sprekende gastheer. Zelf massagetafels en masseurs zijn elk moment beschikbaar. Tussen de middag een warme lunch . Bij de inschrijving is ook een T-shirt inbegrepen.

    De resultaten van onze eerste dag zijn uitstekend. Alleen maar dikke persoonlijk records van Anne Dickens en tijden van Ela, Chantal en Melvin die beter zijn dan we op dit moment in het seizoen hadden verwacht.

    Ook over de uitslagen van de eerste dag zijn we heel tevreden:
    Chantal Senden:
    2e op 200 meter hinderniszwemmen

    Ela Hutten
    1e op de 100 meter popvervoeren met zwemvliezen
    1e op de 100 meter Lifesaver
    3e op de 50 meter popvervoeren.

    Melvin van der Meij
    1e op de 100 meter Lifesaver.

    Anne Dickens
    3e op de 100 meter Lifesaver Junioren

    En daarna tweemaal bij Toni Pepperoni geweldige pizza’s voor een zeer geschikte prijs als afsluiter van een prachtige dag. Op naar dag twee!

    Volg onze Lifesavers op Instagram!