Het heeft de Koning behaagd Henk Dorst te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

Burgemeester Nanning Mol speldde Henk de onderscheiding op vanwege zijn zeer uitzonderlijke prestaties voor de Dordtse Reddingsbrigade en Dordt In Stoom.
Henk zet zich al sinds 1975 vrijwillig in voor de Dordtse Reddingsbrigade.
Hij vervulde talloze rollen waaronder instructeur, opleider, examinator, schipper en bestuurslid, waarvan ruim 18 jaar als voorzitter.
Hij droeg bij aan de professionalisering van de vereniging, de bouw van meerdere clubhuizen en de opleiding van vele generaties zweminstructeurs en redders.
Ook was hij betrokken bij nationale waternoodoperaties en bij de veiligheidsorganisatie van grote maritieme evenementen.
Onze oud-voorzitter is daarnaast sinds 1985 actief voor Dordt in Stoom.
