Blog

  • Zeer succesvol NK estafette in Boxtel

    De Dordtse Reddingsbrigade heeft het afgelopen weekend met 350 andere sporters meegedaan aan het NK estafette in Boxtel. We waren goed vertegenwoordigd: er zwommen teams in alle categorieën (masters, senioren, junioren).

    De resultaten waren fantastisch. Te beginnen met ons eerste senioren damesteam, dat eerste werd met maar liefst 4 nationale records in een 25 m bad. Hun puntentotaal kwam uit op 5018, dus boven de 5 x 1000 punten die ze zouden krijgen als ze de tijden van de 5 NR’s hadden gezwommen.  Ook het tweede dames senioren team deed het heel goed met een derde plek.

    De heren senioren werden ook eerste. En dat ondanks het feit dat Alwin twee nummers moest laten schieten omdat hij door een scherp vlies werd geraakt in de tube estafette.

    Verrassend was dat de heren junioren eerste werden. De ploeg van vijf jongens bestond uit één laatstejaars junior en verder uit 2e en 1e jaars junioren. Veel talent, dat als ze hard trainen, zeker nog veel verder kan komen in de komende jaren.

    De dames junioren werden tweede achter Gouda. Zij traden aan met zwemmers die nu een eerste NK medaille hebben binnengesleept. Hopelijk is die succes ervaring voor hen een geweldige stimulans.

    Onze masters zijn gemiddeld 45+ en hadden de pech dat zij tegen veel jongere masterploegen moesten aantreden. Zij vielen buiten de prijzen, maar zijn tevreden met de resultaten.

    Ook op het estafette onderdeel Line throw, dat niet meetelt in het ploegen klassement, waren we succesvol. Onze dames junioren werden eerste en onze heren junioren tweede. Onze dames senioren moesten genoegen nemen met een 4e plek.

     

  • ILSE Dordrecht 2018 een succes!

    ILSE Dordrecht 10 en 11 maart 2018

    Aan het Internationale Lifesaving Event (ILSE) Dordrecht, georganiseerd door de Dordtse Reddingsbrigade, deden een record aantal deelnemers mee van 300 uit Nederland, Duitsland, België en Zweden. De DRB sporters hebben het op de individuele afstanden geweldig gedaan. Er zijn 65 PR’s gezwommen in 137 starts zo aan het begin van het seizoen. Een prima resultaat. Vooral onze junioren hebben grote stappen gemaakt. De kroon spanden Robin Kuiphof en Tom Russchen, Christopher van de Giessen, Rosa Arkesteijn en onze neosenior Sem Russchen. Maar ook onze senioren, die hun toptijden meestal hebben van een EK of WK, wisten zo her en der nog een PR te zwemmen op nummers die ze op een WK en EK vaak aan anderen moeten overlaten.

    Ook in het medaille klassement hebben we het voortreffelijk gedaan. Op het vrijwel altijd internationale podium wisten we toch bij de junioren dames 5 goud (allemaal van Myrthe Bakker) en 1 zilver weg te halen. Onze jonge juniorenploeg met allemaal eerste en tweedejaars junioren vielen niet in de medailles. Bij de senioren dames was er tweemaal goud voor Ela Hutten. Zij won ook zilver en brons. Chantal Senden won 3 x zilver. Robin Heemels en Charlotte van de Hoek legden ook 1 x beslag op zilver en de overige 3 bronzen medailles gingen naar Janneke Ras (2) en Kitty Schiphorst Preuper. Bij de senioren mannen was Melvin van der Meij goed voor 2 x goud, 1 x zilver en 1 x brons. Ruben van Erk won 1 x goud en Robert groot en Barry Hazenoot ieder eenmaal zilver. In de CDE categorieën waren het Meike Verhoef, Nathan Janssen en Mila Lentjes die 4 medailles haalden. Bij de masters heren haalde Jan Brink 2 x zilver en bij de master dames werden medailles behaald door Astrid van der Kooij, Wilna Celie, Mariëlle Simons, Myrna Kovel en Jacqueline Reijerink.

    In de estafetteklassementen waren het senioren herenteam en het damesteam 2 succesvol.

    Als DRB mogen we trots zijn! De gehele WK selectie senioren bestaat na de ILSE Dordrecht uit leden van DRB. Bij de juniorenselectie voor het EJK zijn we ook hofleverancier: 4 van de 7 dames en heren . We gaan er alles aan doen om deze sporters optimaal voor te bereiden en in de selectie te houden.